Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

vineri, 10 octombrie 2014

Amintiri alb-negru



Articol scris pentru 
2014
Proba 5. De la televizoarele alb-negru din copilarie la Smart TV




Amintiri… amintiri…
Televizorul alb-negru ! Da, acesta a fost primul meu televizor cumpărat prin 1970 fără câţiva ani...
Da ! A trecut mult timp de atunci şi nu mai ştiu cu precizie anul în care l-am cumpărt. A fost la un an sau doi după ce m-am angjat în câmpul muncii.

Primul program TV l-am urmărit la clubul şcolii sau la Clubul Muncitoresc Steagul Roşu din Braşov. Era prin 1962. A urmat apoi clubul unei unităţi militare din Oradea după care a urmat cumpărarea primului meu televizor, un „Oliver” fabricat în Cehoslovacia. Era tot alb-negru.

Urmăream cu multă plăcere Teleenciclopedia, programele de divertiement: Dialogurile pe aceeaşi  scenă, Concerte,  programele eportive:  meciuri  de fotbl sau handbwl, hochei pe gheaţă, meciuri de box între greii Kasius Claz şi George Foreman, patinaj artistic, gimnastică, seriale, filme de lung metrj, uneori teatru dar şi desene animate deşi nu mai eram copil.  Deci televizorul a devenit un bun prieten al meu, deşi nu eram dependent de el.

A urmat apoi  televizorul coplordar şi Şi la aceste televizoare am urmărit primele programe tot în străini.  Nu se puteau cumpăra aşa de uşor, ci pe bază de aprobare primită de la partid. Primele telivizoare color nu aveu o variette prea mare de culori şi imaginea lor era cm ştearsă. După 1989 mi-a venit şi mie rândul să cumpăr un televizor color. A fost unul marca „Selena” cu tuburi la care urmream doar programele TVR 1. După vreo doi-trei ani a urmat şi televizorul cu circuite integrate acţionat la telecomandă.  A fost şi este un televizor Philips de care sunt mulţumit cum funcţionează deşi are vechime nu glumă.

Timpul a trecut, televizoarele au evoluat şi acum a venit rândul televizoarelor SMART 3D din prezent. O paralelă între  aceste televizoare

şi cele de până acum nu pot face. Sunt prea bătrân şi nu mă interesează Smarturile. Sunt foarte mulţumit de tot ce-mi oferă Philipsul ce-l am,  mai ales că din multitudinea canalelor ce le am la dispoziţie folosesc doar câteva: unul pentru ştiri, cinci pentru sport şi unul cultural.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.