Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

vineri, 1 noiembrie 2013

Colacii bunicii

Articol scris pentru concursul
2013

Proba 16. Gustul copilariei, acum la atingerea unui singur buton!
probă cerută de 


  

Ei uite cum Market Online.ro mă făcu s-mi curgă balele (scuzați expresia neortodoxă, dar așa se întâmplă) și să salivez mai ceva decât toți câinii lui Pavlov la un loc.

Da, îmi amintesc colacii (cozonacii) pe care-i făceau bunica, dar și mama la Crăciun și la Paști, de curechiul (varza) cu perișoare (sarmale) ce-l mâncam cu friptură de porc și cârnaț prăjit la Crăciun și cu friptură de miel la Paști, pe care-l udam cu un pahar cu vin servit de moșu când mă făcui și IO „ficior junișan”.

Acum am rămas doar cu amintirea lor, deși tradiția se mai păstrează la mine în casă, iar fiică-mea gătește bine.

Pentru a economisi timp și energie am cumpărat (pe bune) de la Încorporabile  un cuptor cu microunde marca Whirlpool










 la care reglăm temperatura de încălzire a cuptorului și timpul de coacere, cuptor pe care-l putem transforma în rotisor sau grătar după cum avem „pohta ce-o pohtim”.  E simplu, e ușor, dar parcă tot mai bune erau sarmalele de atunci, când erau puse la foc de cu seara, în Ajun de Crăciun sau Paști, și toată noaptea forfoteau pe soba de tuci pentru ca în ziua respectivelor sărbători să fie numai bune de mâncat. Acum sarmalele nu mai sunt așa de bune și vinul nu mai alunecă așa bine pe gâtlej pentru că nu mai sunt cu noi cei care erau atunci. Acum sunt alt vremuri. Tehnologia avansată ne ajută mult să nu mai ardem cozonacii și friptura. Nu mai trebuie să deschidem tot mereu ușa cuptorului pentru a vedea cum arată ce avem la copt sau prăjit și să irosim căldura acumulată în cuptor. Tehnologia avansată în acest domeniu este asigurată prin oferte Marketonline.ro 

de către


2 comentarii:

  1. Tot ce e făcut de bunica, în cuptorul cu lemne, are gust de .. . bunătăţi de la bunica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este și aceste bunătăți nu se vor uita nicicând.

      Ștergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.